Jak vybrat silniční kolo

Jak vybrat silniční kolo

Silniční kolo dnes není jednoduchý pojem. Každý rám nabízí výhody pro jiný typ silniční cyklistiky, a proto vybírej pečlivě než sáhneš po první hezké silničce. V tomto článku ti prozradíme, co je pro tvůj výběr důležité a představíme kompletní škálu silničních kol od Bianchi, italských špiček, s nejdéle trvající tradicí výroby kol.

Silniční cyklistika roste na popularitě velmi rychle. Ještě nedávno jsme byli ortodoxními bajkery, ale dnes napočítám bajkery, kteří ke svému stroji nemají silnici, na prstech jedné ruky. Pro nás v BICYKLY.CZ to není jen tréninkový stroj k nahonění objemu, ale životní styl, ARISTOKRACIE! :D Takže bez vysokých bílých ponožek a stylové retro čepici pod přilbou nevyjížídíme :)

 

Bianchi

 

Při výběru silničky si musíš určit, jaký je tvůj rozpočet a kde s ní budeš trávit nejvíc času.

 

Bianchi nabízí několik variant pro hobby silniční cyklistiku, kde se kola cenově pohybují od 40-150tis. Patří mezi ně model Bianchi Via Nirone, jediná silnička na hliníkovém rámu s karbonovou vidlicí (většinou základní až střední osazení od Shimana). Je to univerzální silnička pro různé typy profilů.

Dalším modelem z cenově dostupných variant je model Sprint. Jedná se o karbonový rám na kotoučových brzdách. Bianchi Sprint je ekonomická varianta k top modelu Specialissima. Velmi podobná geometrie, avšak jiné skládání karbonu a pochopitelně i jiná váha. Velmi oblíbený model, který se hodí do většiny podmínek a nestojí jak garzonka.

Nejpohodlnějším modelem je Bianchi Infinito XE (model XE značí opět ekonomicky dostupnou variantu, oproti profi modelu CV). O pohodlí se stará pružná zadní stavba, avšak pevný střed, který je při záběru dostatečně tuhý. Vysoká hlavová trubka zde zaručuje větší komfort. Kolo je připraveno na použití plášťů až 700x34, takže si z Infinita uděláte i rychlejšího gravela.

 

Jako rychlejší aero variantu, například pro triatlonisty a vyznavače rychlé jízdy "jdoucí za pedálem", můžeš zvolit Bianchi Aria. Kapkovité a zploštělé profily trubek ti napoví, že se jedná o rychlý a tuhý stroj, který je stále cenově dostupný. Jedná se o karbonový rám v základu s karbonovou sedlovou trubkou. Tento model se pak nabízí taky v elektro verzi, která je na první pohled nerozeznatelná od klasiky. Bianchi Aria E-Road je tak řešením pro silničkáře, kteří už kopce nezvládnou, ale pořád si na ně myslí a chtějí si je užít.

 

Bianchi Aria

 

Pro fajnšmekry se plynule přesouváme do kategorie "PROFI", ve které Bianchi nabízí všechny výše zmíněné modely, avšak s tužším a lehčím zpracováním rámů a osazeno komponenty vyšší ligy.

Nejlehčím, vrchařským a na první pohled klasickým rámem je Bianchi Specialissima, Rám s hmotností něco málo přes 700g. S klasickým zpracováním trubek pro ortodoxní silničkáře. Samozřejmostí jsou kotoučové brzdy, kompletní integrace kabeláže a pevné osy. Bianchi Specialissima rozhodně patří mezi nejelegantnější modely z řady Bianchi.

 

Bianchi Specialissima

 

Nejpohodlnějším ENDURANCE modelem je model Bianchi Infinito CV, kde se můžeme setkat oproti "eko" variantě XE se sandwichovým skládáním karbonu, systém tzv. Contervail (CV), který dokáže lépe absorbovat nárazy a samotná geometrie je stavěna na větší pohodlí. Opět je zde možnost použití plášťů až do šířky 700x34. V této verzi už je samozřejmostí karbonová sedlovka pro lepší útlum nárazů.

 

Bianchi Infinito CV

 

V poslední řadě Bianchi nabízí závodní ikonu Bianchi Oltre, které se dělá v cenově dostupných variantách a roste až do kosmických rozměrů. Jedná se o nový aero koncept rámu, kde se u lepších verzí můžete setkat s řídítky Reparto Corsa, které mají uprostřed otvor pro lepší vedení vzduchu. Stejně tak slouží i odnímatelný difuzor na přední straně hlavové trubky. Bylo tak docíleno dokonalé aerodynamiky, testované ve větrném tunelu, kde se však rovnou počítalo s usazeným jezdcem na kole a vliv větru na něj samotného. U všech modelů je součástí stavby karbonová sedlovka, karbonové zapletené kola (Vision nebo Reparto Corsa). Kompletní integrace kabeláže a elektrické řazení ve všech možných úrovních. Jedná se o závodní stroj, ať už pro hobby cyklistu nebo profi jezdce.

 

Bianchi Oltre

 

Pokud už jsi velký kluk nebo velká holka a došlo ti, že silnička musí být italská, pak si myslím, že Bianchi je jednou z mála možností, po které můžeš šáhnout. Jako jedna z opravdu mála firem má továrnu opět v Itálii, blízko Bergama, takže si můžeš být jist, že kupuješ pravého Itala.

 

Jakékoliv další info ti rádi poradíme a na kolo tě posadíme u nás na prodejně BICYKLY.CZ, v Ostravě.

 

Těšíme se na tebe!

Odeslat článek známému   Vytisknout