BIKEPACKING - Přejezd Bílých Karpat (alespoň tak jsme to plánovali)

Z plánovaného přejezdu Bílých Karpat jsme to po prvním dni vzali úprkem domů a snažili se neutopit v přívalových deštích.

Konečně jsme se domluvili, že vyrazíme na chlapskou jízdu a že s nabalenými koly přejedeme Bílé Karpaty. Čas je dnes vzácnost, a tak jsme jsme stanovili termín nehledě na počasí, a to byla drobná chybka.

DEN PRVNÍ

V sobotu ráno už jsme celá bandička (Pat, Márty, Roman a Vláďa) stáli na nádraží v Čeladné a snažili se narvat do vlaku 25kilová kola s řídítky širokými skoro metr. Povedlo se! A tak jsme to hned oslavili pár plechama piva.

100%

Dojeli jsme do Horní Lidče a řekli si, že bychom si mohli ještě před naplánovanou cestou protáhnout trasu přes Pulčínské skály. Po X hodinách jízdy kolem Pulčínských skal jsme se konečně začali dostávat na start naší plánované cesty. A jelikož mi přišlo jako dobrý nápad zlomit kladku v přehazovačce, tak jsem ji taky zlomil :D Náhradní kladku jsme nikdo samozřejmě neměli a tak jsem po pár telefonátech a googlování zjistili, že se ve Francově Lhotě (asi 500m od místa nehody) nachází cyklo servis, který by mě mohl spasit. Celí šťastní jsme se vydali směrem k servisu, až si z toho kámoš Márty nevšimnul elektrického ohradníku, kterým projel, namotal drát a probíjelo mu celé kolo, až z toho vesele poskakoval.

Špatná zpráva - servis je zavřený, pan majitel má dovolenou. I přesto se nám povedlo ukecat paní manželku a ta svého muže přivedla. Hned se chopil kola a pustil se do výměny kladky. Během čekání před cyklem, se z křoví za plotem vynořil Michal. Jako správný valach už držel 4 vychlazené piva a slivovici, abychom tak lépe zabili čas. Michal už byl kolem poledne docela na kaši z předchozí párty ve Valašských Kloboukách, ale ještě mu šlo docela rozumět a vyprávěl nám asi úplně všechno!

Oprava se povedla. Pan Kalmer nás zachránil a my mohli pokračovat dál. Z Francovy Lhoty jsme jeli dál na Střelnou a potom po červené až za hranice na Vršatské Podhradie. Pak dolů na Sidonii. V průběhu cesty jsme se museli nutně zastavit ještě na pár piv a kolem 19-20 hodiny začali hledat místo na přespání. Stoupali jsme nakonec ještě asi 2 hoďky, než jsme našli tu správnou kempingovou louku a rozložili tábor. Kola jsme obrátili vzhůru kolama a navázali na ně tarp, pro případ, že by v noci začalo pršet.

Bikepacking - Bílé Karpaty

Usínali jsme pod otevřenou oblohou a poslouchali jak se kolem v lesích perou divoká prasata. Čekali jsme, koho z nás v noci dostanou a odnesou jako krmení pro mladé, ale brali jsme to jako přípustnou daň za takový kemping. Nakonec nás ale uprostřed noci nevzbudili prasata, ale kapky deště, bubnující na čelo. Den 1 skončil.

DEN DRUHÝ

Ráno jsme se probrali do absolutní mlhy, deště a počasí, kdy je lepší sledovat doma v teple telku. V krátkém okně, kdy pršelo nejméně, jsme sbalili komplet mokrý tábor, jeli se schovat do lesa a přemýšlet, co dál. Bohužel, počasí hlásili stejné po celý den. Sjeli jsme teda do obce Brumov - Bylnice, kde nás čekal Pařížský salát z jednoty a dokonce trocha sluníčka, během kterého jsme se snažili uschnout.

Cestu jsme naplánovali tak, abychom pokračovali zpátky směr Vsetín a držet se budem cyklostezek v nižších polohách, protože na hřebenech metaly blesky a padaly kapky jak golfové míčky. Chvíli pršelo, chvíli svítilo slunko a když jsme narazili na ovocný sad a slunko začalo vyloženě prát, vyvěsili jsme hamaky a rozložili komplet všechny věci na proschnutí. Že vše sušíme, aby to za chvíli hned zase zmoklo jsme tušili, ale ignorovali.

Po krátkém odpočinku jsme vše sbalili a kompletně suší jsme vyjeli směr vesnice Lačno, kde jsme v hospodě u pivka potkali kostelníka Marcela. Kostelník poručil pál slivovic a my stejně jako včera začínali být lehce na kaši. Naštěstí opilý stav bylo to jediné, co nám pomohlo překonat následující pekelné počasí. Cestou dál na Vsetín kolem nás začali střílet blesky a my byli tak mokří, že už to víc ani nešlo. V takové situaci už je člověku jedno, že je durch a jen křoupe písek mezi zubama a těší se až bude ležet doma v teple.

Vesnička Lužná se stala naší cílovkou a my skočili s kolama do pidi vlaku, který nás odvezl domů. Voda ze mě teče ještě teď, ale výlet byl absolutně boží.

Bikepacking - Bílé Karpaty

Ztráty na materiálech? 1x prasklá kladka, 1x prasklá špice, 1x přetržený řetěz, 1x defekt. To ujde!

Tak uvidíme s jakou destinací příjdeme příště a za jakého počasí.